Konttoripisteestä tulee JNT - palvelut säilyvät ja osaaminen vahvistuu


20.10.2023

Ensi vuoden alusta Konttoripisteen logon tilalle vaihtuu hiljalleen kirjainyhdistelmä JNT. Vaikka värit vaihtuvat keltaisesta turkoosiin, hoituvat asiat entiseen malliin. Samat Konttoripisteen yhteyshenkilöt varmistavat, että toimistossa on kaikki hyvin — tai kenties entistäkin paremmin.
Konttoripisteestä tulee JNT - palvelut säilyvät ja osaaminen vahvistuu

JNT:n yritysmyynnin johtaja Tatu Aitoaho on innoissaan uudesta 26 hengen IT-tiimistä, josta löytyy osaamista joka lähtöön.


Viime vuoden alusta alkaen Konttoripiste on ollut osa JNT-konsernia ja ensi vuoden alusta alkaen Konttoripiste sulautuu JNT:hen. Muutoksesta huolimatta moni käytännön asia pysyy ennallaan. Jututimme fuusion tiimoilta Konttoripisteen asiakkaille uutta kasvoa, Tatu Aitoahoa, joka toimii JNT:llä yritysmyynnin johtajana sekä aluepäällikkönä Vaasassa ja eteläisillä toiminta-alueilla.

— Tutut ihmiset vastaavat saman puhelinnumeron takaa ja asiakassuhteet sekä ajatusmaailma säilyvät ennallaan. Olemme edelleen tiiviisti lähellä asiakasta, vakuuttaa Aitoaho.


Mitä fuusio tarkoittaa Konttoripisteen asiakkaalle?


  • Konttoripisteen yhteyshenkilöt ja puhelinnumerot säilyvät ennallaan
  • Asiakkaan palvelut ja sopimukset säilyvät ennallaan
  • Palvelupaketti laajenee ja IT-osaaminen vahvistuu
  • Olemme edelleen asiakasta lähellä, samoilla tutuilla paikkakunnilla




Isompi toimija tutuilla kasvoilla


Fuusion jälkeen JNT:llä on yli 90 työntekijää. Vielä ei kuitenkaan puhuta kasvottomasta jättikokoisesta toimijasta, jonka puhelinvaihteessa saa kuunnella jonotusmusiikkia kyllästymiseen saakka.

— Yhdistymisen myötä me olemme tarpeeksi isoja, että voimme ottaa isommatkin projektit vakuuttavasti haltuun. Samalla olemme tarpeeksi pieniä, että pysymme edelleen ketteränä ja helposti lähestyttävänä, Aitoaho kiteyttää.

On tärkeää tuntea jokainen asiakas ja asiakkaan tarpeet.

— Konttoripisteen porukalla on ollut tapana piipahtaa asiakkaan luona säännöllisesti, joskus jopa kutsumatta. Se on ehdoton vahvuus ja siitä pidetään jatkossakin kiinni. Myyjän työpäivä saa näyttää JNT:n brändin alla samalta kuin ennenkin, Aitoaho painottaa.

Timo Kuivanto (vas.) käy asiakkaiden luona entiseen tapaan ja puhelinnumerokin säilyy samana. Maria Höglund ja Jarkko Pelto-Arvo vakuuttavat, että asiakaspalvelun laadusta pidetään edelleen huolta.
Timo Kuivanto (vas.) käy asiakkaiden luona entiseen tapaan ja puhelinnumerokin säilyy samana. Maria Höglund ja Jarkko Pelto-Arvo vakuuttavat, että asiakaspalvelun laadusta pidetään edelleen huolta.

Tatu Aitoaho iloitsee myös Konttoripisteeltä tulevista opeista.

— Tämä on myös perinteiselle JNT:lle hyvä kasvun paikka siinä, että asioita voi tehdä myös toisin. IT-ala on nopeasti muuttuva ja välillä on hyvä katsoa peiliin. Olen useaan otteeseen yllättynyt Konttoripisteen todella monipuolisesta osaamisesta, Aitoaho kehuu.


Miten täydestä palvelusta voi vielä parantaa?


Konttoripiste aloitti vuonna 1985 toimintansa myymällä konttorikoneita, -tarvikkeita ja konttorikalusteita. Sittemmin yritys on kasvanut täyden palvelun toimistotekniikka- ja toimistoratkaisujen asiantuntijaksi. Onko vielä varaa parantaa?

Tatu Aitoaho myöntää, että puhe laajemmasta palveluvalikoimasta saattaa tuntua organisaation jargonilta, mutta hän näkee tässä aidon mahdollisuuden.

— Yksi käytännön asia on esimerkiksi se, että meillä on yhteensä 26 henkilön IT-puolen tiimi täynnä rautaista osaamista. Jos yhteyshenkilö ei itse jotain tiedä, on tiimissä taatusti jollain tieto asiasta. Esimerkiksi JNT on panostanut Microsoftin M365-palveluihin tänä vuonna ja siltä puolelta löytyy syvällistä osaamista talon sisältä.

Ennen Konttoripiste on pystynyt tarjoamaan IT-puolella koko paketin, mutta nyt myös kuituliittymän saa samalta toimijalta.

— Jos netti ei toimi ja ei tiedetä, johtuuko vika laitteista vai yhteydestä, on asiakkaalla yksi yhteyshenkilö, jolle voi soittaa ja me pääsemme katsomaan tilanteen kokonaisuudessaan ja tunnistamaan ongelmakohdan nopeasti.


JNT:n & Konttoripisteen palvelutarjooma


  • ICT-palvelut
  • Esitystekniikka
  • Toimistokalusteet ja -tarvikkeet
  • Työergonomia
  • Kuituliittymät
  • Puhepalvelut
  • Hosting- ja konesalipalvelut


Piditkö julkaisusta? Jaa se verkostollesi!


<< Palaa julkaisuihin

Tilaa uutiskirjeemme

Saat ajankohtaista ja asiantuntevaa tietoa toimistosi arjen tehostamiseksi.