Konttoripisteen asiakastyytyväisyyskysely 2022: tulos parani ja kiitosta satoi


30.09.2022

Viime keväänä Konttoripiste toteutti sähköpostitse yritysasiakkailleen asiakastyytyväisyyskyselyn. Tulokset on nyt analysoitu ja esille nousi erityisesti tyytyväisyys asiakassuhteiden hoitoon, joka parani viime vuoden hyvältä tasolta erinomaiselle tasolle.
Konttoripisteen asiakastyytyväisyyskysely 2022: tulos parani ja kiitosta satoi

Hyvien tulosten äärellä on helppo hymyillä. Kuvassa Konttoripisteen toimitusjohtaja Jarkko Pelto-Arvo ja myyntijohtaja Timo Kuivanto.


Myyntijohtaja Timo Kuivanto on tyytyväinen mies selaillessaan asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksia. Tänä vuonna tulokset parantuivat lähes kaikilla osa-alueilla verrattuna viime vuoden asiakastyytyväisyyskyselyyn.

Asiakastyytyväisyyskyselyssä tutkittiin Konttoripisteen tunnettavuutta, markkinointiviestintää, yhteistyötä, tuotteita ja palveluita.


Kiitosta saivat yhteistyötaidot, markkinointiviestintä ja yrityskuva


Yhteistyö- ja markkinointiviestintä-sarakkeiden jokaisessa osa-alueessa tulokset parantuivat huomattavasti viime vuoden asiakaskyselystä.

Pieni yhteenveto asiakastyytyväisyyskyselyn tuloksista:

• 62 % oli samaa mieltä, että asiakassuhteiden hoitotapa on vähintään samalla tasolla kilpailijoiden kanssa.
• 59 % oli samaa mieltä, että Konttoripiste on joustava toiminnassaan.
• 56 % tiesi saavansa kaikki IT-palvelut ja tuotteet Konttoripisteeltä.
• 44 % haluaisi saada kaikki IT-tuotteet ja palvelut samalta toimittajalta.
• 51 % saa riittävän usein markkinointiviestintää.
• 33 % oli samaa mieltä, että markkinointiviestintä on vahvistanut luottamusta Konttoripisteen toimintaa ja palveluita kohtaan.

Kuivannosta oli erityisen kiinnostavaa huomata, miten korkeita prosentteja Konttoripisteen yrityskuva sai. Vastaajista jopa 64-77 % oli samaa mieltä siitä, että Konttoripiste on kotimainen, paikallinen, osaava, joustava ja luotettava.

Asiakastyytyväisyyskyselyn korkeat prosenttilukemat yllättivät.
Asiakastyytyväisyyskyselyn korkeat prosenttilukemat yllättivät.


- Korkeat prosenttiluvut kertovat paljon meistä toimijana. Näitä lukuja ei tarvitse hävetä!

Asiakaskyselyssä tuli ilmi myös epäkohtia, jotka vaativat Kuivannon mukaan toimenpiteitä.

- Jos teemme tällaisen kyselyn ja sieltä ilmenee jotain parannettavaa, niihin pitää silloin reagoida. Nyt tehostamme ja parannamme toimintaa entisestään jokapäiväisessä arjessa. Asiakaskysely vahvisti sen, että olemme oikealla tiellä, Kuivanto päättää hymyillen.

Asiakastyytyväisyyskyselyn toteutti Feelback Group -tutkimuslaitos.

Piditkö julkaisusta? Jaa se verkostollesi!


<< Palaa julkaisuihin

Tilaa uutiskirjeemme

Saat ajankohtaista ja asiantuntevaa tietoa toimistosi arjen tehostamiseksi.