Tilitoimisto Pulkkinen hakee kasvua humoristisella markkinoinnilla


04.09.2023

"Testaa tilitoimistosuhteesi", kehottaa Tilitoimisto Pulkkinen somekanavillaan. Humoristisella markkinoinnilla pyritään välittämään työpaikalla huokuvaa rentoa fiilistä myös nykyisten ja uusien asiakkaiden suuntaan. Kahdeksan henkeä työllistävä tilitoimisto luovutti vuodenvaihteen jälkeen IT-tuen ohjakset Konttoripisteen käsiin. Yhteistyö on sujuvaa paikallisen kumppanin kanssa ja erityisen tyytyväisiä Pulkkisella ollaan Konttoripisteen tapaan hoitaa reklamaatiot ja ratkaista eteen tulevat ongelmat.
Tilitoimisto Pulkkinen hakee kasvua humoristisella markkinoinnilla

Tilitoimisto Pulkkisen Tanja Björndahlin ja Paula Thodenin rento meininki tarttuu helposti ja välittyy myös tyytyväisiin asiakkaisiin.


Aiemmin Konttoripiste toimitti Tilitoimisto Pulkkiselle monitoimilaitteet ja toimistotarvikkeet, mutta vuodenvaihteessa palvelua laajennettiin IT-tukipalveluihin, kun yhteistyö Pulkkisen silloisen palveluntarjoajan kanssa päättyi. Konttoripisteen myyntijohtaja Timo Kuivanto istui Pulkkisen kahvipöytään juttelemaan Tanja Björndahlin ja Paula Thodenin kanssa syventyneestä yhteistyöstä.

Vaihtoehtona oli ostaa palvelu pääkaupunkiseudulta, mutta yhteistyökumppaniksi haluttiin ehdottomasti paikallinen toimija.

— Konttoripisteen pojat ovat viimeisen viikon aikana käyneet täällä joka päivä, joten paikallinen palvelu on jo todistettu hyväksi, naiset kehuvat.

Tilitoimisto Pulkkiselle on nimetty oma IT-tukihenkilö, joka tulee tarvittaessa paikan päälle tai auttaa etäyhteyden välityksellä.

— Kokonaisvaltaiseen pakettiin kuuluu siis IT-tuki, virusturva ja ohjelmistopaketit sekä kalusteet ja laitteet, Konttoripisteen Timo selventää.

— Ja sitten on vielä ne isot suklaarasiat, mitä tuot joka joulu, Tanja lisää nauraen.


Onnistunut markkinointi lisää yhteydenottoja


Tilitoimisto Pulkkinen on perustettu vuonna 2005. Kasvua on tullut tasaisesti, mutta tällä hetkellä henkilöstömäärä on pienempi kuin moneen vuoteen.

— Nyt meitä on sopiva määrä asiakaskuntaan nähden. Sähköistyminen edesauttaa siinä, että asiat hoituvat nykyään nopeammin. Sama henkilö pystyy hoitamaan enemmän asiakkaita kuin 10 vuotta sitten, Tanja toteaa.

Kasvua yritys hakee edelleen ja on tehnyt panostuksia brändin rakentamiseen ja markkinointiin liittyen. Tilitoimisto Pulkkinen tekee ehkäpä tilitoimistolle epätyypillistä rentoa ja humoristista markkinointia. Uutuutena on muun muassa lanseerattu tilitoimistosuhdetesti, jonka avulla voi testata, millaisessa jamassa nykyinen tilitoimistosuhde on.

Kun mainonta näkyy ja tilitoimistopalveluille tulee tarve, Tilitoimisto Pulkkinen saattaa tulla mieleen positiivisesti kivana firmana.

Lisääntynyt markkinointi alkaa tuottamaan tulosta kasvaneiden yhteydenottojen myötä. Tanja Björndahlin mukaan ilman näkyvyyttä yrityksen olemassaolo unohdetaan.

— Kun mainonta näkyy ja tilitoimistopalveluille tulee tarve, niin Tilitoimisto Pulkkinen saattaa tulla mieleen positiivisesti kivana firmana.

Markkinoinnista välittyvä tunnelma huokuu myös Pulkkisen toimistolla. Henkilöstö on iloista ja tunnelma on rento. Pulkkisella ajatellaan, että henkilöstön rento ja iloinen meininki välittyy myös asiakkaisiin ja henkilöstön hyvinvoinnista huolehtimalla huolehditaan samalla myös asiakkaista.


Asiakaslähtöistä ongelmanratkaisua


Tilitoimisto Pulkkisella ollaan Konttoripisteen palveluun erittäin tyytyväisiä. Eteen tulleet ongelmat on ratkottu ja reklamaatiot hoidettu sujuvasti.

Paikallisen palvelun etu on, että apu saadaan nopeasti paikan päälle. Konttoripisteen Timo esittelee palvelupakettia Paula Thodenille ja Tanja Björndahlille.
Paikallisen palvelun etu on, että apu saadaan nopeasti paikan päälle. Konttoripisteen Timo esittelee palvelupakettia Paula Thodenille ja Tanja Björndahlille.

— Meitä on palveltu erittäin hyvin myös perjantai-iltaisin, Tanja nauraa ja kertoo, miten Konttoripisteen toimitusjohtaja Jarkko Pelto-Arvo ratkaisi ongelman 15 minuutissa.

Erityisen iloisia naiset ovat siitä, miten rakentava palaute on otettu vastaan Konttoripisteellä ja eteen tulevat ongelmat on ratkottu asiakkaan hyväksi.

Tanja Björndahl kertoo esimerkkinä hyvästä asiakaspalvelusta, miten läppäriongelma ratkaistiin nopeassa aikataulussa.

— Olin lähdössä Espanjaan reissuun ja tajusin tarvitsevani läppärin mukaan jo seuraavana päivänä. Konttoripisteen Markus Nikkanen sattui olemaan täällä kun puhuin asiasta ja olin jo lähdössä hakemaan konetta kilpailijalta.

Markus puuttui tilanteeseen ja tarjosi edellisvuoden läppäriä samaan hintaan kuin kilpailijalla.

— Tottakai halusin ostaa läppärin Konttoripisteeltä. Sitten tarvitsin vielä suojakotelon, mutta sitä ei löytynyt hyllystä. Markus tarjoutui antamaan omansa. Näin sain koneen ja kotelon reissuun mukaan ja jäi tosi hyvä fiilis tästä asiakaspalvelusta, Tanja kehuu.

Naiset arvostavat, että Konttoripisteeltä kaikki palvelut saa saman katon alta.

— Olisi tyhmää ostaa palveluita jostain ja tavaraa toisaalta, kun kaikki saa yhdestä paikasta, Tanja toteaa.

— Ja oli palaute sitten risuja tai ruusuja, niin teillä on yksi yhteyshenkilö, kenelle voitte asiasta kertoa. Otan kaikenlaiset kommentit ja palautteet mielellään vastaan, Konttoripisteen Timo kiteyttää.

Piditkö julkaisusta? Jaa se verkostollesi!


<< Palaa julkaisuihin

Tilaa uutiskirjeemme

Saat ajankohtaista ja asiantuntevaa tietoa toimistosi arjen tehostamiseksi.